Tarkvara arendus- ja ärimudeli analüüs Merit Tarkvara näitel

Valisin analüüsiks Merit Tarkvara, mis sai alguse raamatupidamise ja laoarvestuse tarkvarast. Seega oli majandustarkvara kohe algusest peale nende kõige tähtsam toode. Praegu on raamatupidamisprogramm Merit Aktiva ja palgaprogramm Merit Palk turuliidrid Eestis ning kasvavad kiiresti eksporditurgudel. Kasutajad hindavad kõige rohkem programmide kasutamise lihtsust ja mugavust ning pakutavat kliendituge.

Merit Tarkvara ärimudel on tarkvaraprogrammide rent. On erinevaid pakette, mis erinevad palgaarvestuses ettevõtte suuruse järgi ning raamatupidamises lisaks kasutajate arvule ka paketi suuruse  ning funktsionaalsuse järgi: lihtne pakett lihtsale firmale sisaldab ühe täisõigustega kasutaja ja piiramatu arvu müügiarvete tegemise õigusega tasuta kasutajaid; Pro paketi võimalused katavad kõik väikeste ja keskmiste firmade vajadused ning automaatika teeb töö lihtsaks ja kiireks; ning kõige võimsam pakett võimaldab hallata pakkumisi, müügitellimusi ja ettemaksuarveid.

Veebipõhist programmi renditakse kuude või aasta(maksete) kaupa. Paketi soetajale pakutakse kasutajatuge ning koolitusi programmiga paremaks toimetulemiseks.

Oma koht on Merit Tarkvara ärimudelis ka freemiumil – huvilistele pakutakse tasuta kasutamise võimalus teatud mahus (3x100 arvet raamatupidamisprogrammis ja palgarvestusprogramm kuni kahele töötajale tasuta).

Keerulisem on hinnata Merit Tarkvara tarkvaraarendusmudelit, kuna me näeme ainult tulemust ja võime ainult oletada, mis meetodil sellise tulemuseni võidi  jõuda. Firma köögipoolele ei ole pääsenud, seepärast võivad oletused osutuda valeks.

Arvestades seda, et Merit Tarkvara on oma asutamisest peale (1991) ehk 26 aastat orienteerunud kasutajatele ja lähtunud sellest, mis on neile oluline, sobiks nende tarkvaraarenduse mudeliks kõige enam funktsioonipõhine arendus, mis lähtub kliendi vaatest ja pakub kliendile järjest uusi funktsionaalsusi.

Selleks, kuidas neid funktsioone arendatakse, sobib mitu mudelit – nii sammsammuline kui ka kordustega mudel. Neid kahte mudelit saab ka kombineerida ning praktikas seda ka sageli tehakse. Iga kordusega läbitakse kogu tegevusteahel planeerimisest testimise ja hindamiseni, iga taktiga kaasajastatakse ka dokumentatsiooni ning tulemusi kajastatakse vastavas dokumendis.

Oluline on siin side sihtgrupi ehk klientidega ning regulaarse tagasiside kogumine, mida kasutakse järgmise takti ettevalmistamisel. Vajaduse korral on võimalik ka kogu takti "nullimine" ja alustamine mingist varasemast punktist. Merit Tarkvaral on väga hea ja vahetu tagasiside kliendi vajadustest ja soovidest, seda nii klienditoe, koolituste kui ka programmis kliendikäitumise jälgimise näol, mistõttu tundub see mudel neile hästi sobivat.


Comments

Popular posts from this blog

Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Meelelahutus ja info uues ja vanas massimeedias

Lihtne, kuid uudne tugilahendus