Tarkvara arendus- ja ärimudeli analüüs Merit Tarkvara näitel
Valisin analüüsiks Merit Tarkvara, mis sai alguse raamatupidamise
ja laoarvestuse tarkvarast. Seega oli majandustarkvara kohe algusest peale
nende kõige tähtsam toode. Praegu on raamatupidamisprogramm Merit Aktiva ja
palgaprogramm Merit Palk turuliidrid Eestis ning kasvavad kiiresti
eksporditurgudel. Kasutajad hindavad kõige rohkem programmide kasutamise
lihtsust ja mugavust ning pakutavat kliendituge.
Merit Tarkvara ärimudel on tarkvaraprogrammide rent. On
erinevaid pakette, mis erinevad palgaarvestuses ettevõtte suuruse järgi ning
raamatupidamises lisaks kasutajate arvule ka paketi suuruse ning funktsionaalsuse järgi: lihtne pakett
lihtsale firmale sisaldab ühe täisõigustega kasutaja ja piiramatu arvu
müügiarvete tegemise õigusega tasuta kasutajaid; Pro paketi võimalused katavad
kõik väikeste ja keskmiste firmade vajadused ning automaatika teeb töö lihtsaks
ja kiireks; ning kõige võimsam pakett võimaldab hallata pakkumisi,
müügitellimusi ja ettemaksuarveid.
Veebipõhist programmi renditakse kuude või aasta(maksete)
kaupa. Paketi soetajale pakutakse kasutajatuge ning koolitusi programmiga
paremaks toimetulemiseks.
Oma koht on Merit Tarkvara ärimudelis ka freemiumil – huvilistele pakutakse
tasuta kasutamise võimalus teatud mahus (3x100 arvet raamatupidamisprogrammis
ja palgarvestusprogramm kuni kahele töötajale tasuta).
Keerulisem on hinnata Merit Tarkvara tarkvaraarendusmudelit,
kuna me näeme ainult tulemust ja võime ainult oletada, mis meetodil sellise
tulemuseni võidi jõuda. Firma
köögipoolele ei ole pääsenud, seepärast võivad oletused osutuda valeks.
Arvestades seda, et Merit Tarkvara on oma asutamisest peale (1991)
ehk 26 aastat orienteerunud kasutajatele ja lähtunud sellest, mis on neile
oluline, sobiks nende tarkvaraarenduse mudeliks kõige enam funktsioonipõhine
arendus, mis lähtub kliendi vaatest ja pakub kliendile järjest uusi
funktsionaalsusi.
Selleks, kuidas neid funktsioone arendatakse, sobib mitu
mudelit – nii sammsammuline kui ka kordustega mudel. Neid kahte mudelit saab ka
kombineerida ning praktikas seda ka sageli tehakse. Iga kordusega läbitakse
kogu tegevusteahel planeerimisest testimise ja hindamiseni, iga taktiga
kaasajastatakse ka dokumentatsiooni ning tulemusi kajastatakse vastavas
dokumendis.
Oluline on siin side sihtgrupi ehk klientidega ning
regulaarse tagasiside kogumine, mida kasutakse järgmise takti
ettevalmistamisel. Vajaduse korral on võimalik ka kogu takti
"nullimine" ja alustamine mingist varasemast punktist. Merit Tarkvaral
on väga hea ja vahetu tagasiside kliendi vajadustest ja soovidest, seda nii
klienditoe, koolituste kui ka programmis kliendikäitumise jälgimise näol,
mistõttu tundub see mudel neile hästi sobivat.
Comments
Post a Comment